Gila 'Selfie' Pada Persembahan Anuar Zain


Memukau... persembahan Anuar Zain sempena minggu setiausaha di Hotel One World, Petaling Jaya pada Selasa.

Kegilaan mengambil gambar secara ‘selfie’ (self-portrait photograph) yang menjadi trend penggemar media sosial ketika ini merupakan tarikan pada persembahan Anuar Zain sempena minggu setiausaha di Hotel One World di sini pada Selasa.

Gambar-gambar selfie itu kemudiannya dikongsi di laman sosial terutamanya Instagram menerusi hastag antaranya #anuarzain dan #terindahanuarzain.

Malah Anuar juga berjaya memukau suasana apabila beliau sendiri menggunakan ‘monopod’ untuk merakam gambarnya bersama-sama peminat.

“Apa kata kita selfie dulu… siapa nak selfie dengan saya…?” antara kata-kata Anuar sebaik sahaja selesai menyampaikan tiga buah lagu.



Anuar menggunakan 'monopod' untuk bergambar bersama rakan media.

Persembahan yang dikenali sebagai Terindah… Anuar Zain itu dihadiri kira-kira 700 tetamu yang kebanyakannya peminat penyanyi itu termasuklah setiausaha-setiausaha syarikat bersama bos masing-masing.
Keterujaan masyarakat terhadap media sosial menjadi penyebab Anuar tidak menggunakan banyak ruang pentas sebaliknya lebih selesa untuk bersama peminatnya di meja makan.


Malah peluang itu digunakan sepenuhnya oleh peminat untuk merakamkan gambar-gambar selfie bersamanya.



Persembahan Terindah… Anuar Zain tidak perlu disangkal kerana kekuatan vokal Anuar berjaya menggamatkan suasana tatkala menyampaikan 12 buah lagu antaranya Keabadian Cinta, Bila Resah, Ketulusan Hati, Ajari Aku, Terindah, Sedetik Lebih dan Lelaki Ini.

Anuar turut mempersembahkan lagu daripada album terbaharunya iatu Terindah dan juga Kembali Padamu Ilahi sebagai mengingati rakannya yang telah meninggal dunia.

Anuar berkata, persembahan berkenaan benar-benar istimewa kerana buat pertama kali dia terlibat secara langsung daripada urusan persembahan dan juga produksi.

“Matlamat saya adalah untuk pergi lebih jauh, bukan hanya sebuah persembahan tetapi untuk memberikan sesuatu yang lebih bermakna,” katanya.



Peminat yang tidak melepaskan peluang untuk bergambar secara 'selfie'.

Malah dia juga menganggap persembahan itu bukan sahaja sekadar hiburan sebaliknya dapat merapatkan silaturahim di antara satu sama lain.
Persembahan sempena minggu setiausaha ini sepatutnya diadakan pada 8 April lalu tetapi terpaksa ditangguhkan pada 29 April sebagai menghormati tragedi pesawat MH370 yang dipecayai hilang di Lautan Hindi.

Ia juga merupakan acara termahal Anuar apabila tiket menyaksikan persembahannya dijual dari RM843 sehingga RM1,383.

Pada kosertnya sebelum ini iaitu ‘Anuar Zain Tiga Dekad Muzik, Cinta dan Sanubari’ di Stadium Malawati, Shah Alam, dekat sini pada 16 Februari 2013, beliau mengenakan tiket sehingga RM698.
Previous Post Next Post