Heliza Helmi Istiqamah Dalam Berkebajikan



RAMADAN adalah bulan mulia yang penuh keberkatan dan keinsafan.

Inilah saat-saat paling indah dan bermakna buat seluruh umat Islam seluruh dunia meningkatkan amal ibadah kepada yang Maha Pencipta.

Tidak ketinggalan daripada perkara yang sama, penyanyi Heliza Hilmi turut menggunakan peluang yang sama untuk terus istiqamah menjalani aktiviti dakwahnya.

Teruja dengan kehadiran Ramadan, Heliza Helmi akui mahu memanfaatkan peluang yang ada untuk menjadi insan yang lebih baik.

“Bagi saya, setiap Ramadan memang ada keistimewaannya. Apa yang membuatkan bulan ini bermakna apabila kita dapat menikmatinya dengan penuh keimanan dan harapan.

“Inilah peluang terbaik untuk berbuat amal dan mendekatkan diri kepadaNya supaya bila keluar dari bulan ini, kita akan menjadi seorang umat Islam yang lebih baik.

“Jadi dengan jadual saya yang padat sepanjang bulan ini, saya berharap semoga ALLAH permudahkan segalanya,” ujarnya ketika ditemui pada majlis sidang akhbar 'Fitrah Ramadan 2014' anjuran kumpulan Usrah Fitrah (UF), di Kafe Keningau Village, Shah Alam, kelmarin.

Bercerita lanjut mengenai pembabitannya terhadap program sepanjang Ramadan, Heliza yang juga merupakan ahli jawatankuasa UF mengalu-alukan orang ramai dan penggiat industri seni untuk turut serta aktiviti yang bakal dijalankan.

“Sepanjang bulan ini, pelbagai aktiviti telah kami aturkan seperti kuliah, sambutan Nuzul al-Quran dan Qiam Malam Akhir.

"Kalau boleh sesiapa yang berkesempatan untuk turut serta, kami amat alu-alukan kehadiran mereka.

“Banyak manfaat yang boleh diperoleh jika terlibat sama dalam program-program seperti ini,” katanya.

Bermula esok, UF akan meneruskan aktiviti kuliah yang jalankan pada setiap Isnin di mana pengisiannya akan ditambah dengan majlis berbuka puasa dan solat Tarawih.

Manakala aktiviti bersama masyarakat, UF akan menjalankan sambutan Nuzul al-Quran pada 15 Julai di Masjid Al Najihin, Bandar Sri Permaisuri, Cheras dan Qiam Malam Akhir pada sepuluh malam terakhir Ramadan di Masjid Assyakirin, KLCC.






Single baharu

Dalam perkembangan lain, Heliza turut memberitahu dalam masa yang terdekat dia bakal tampil dengan single terbaharu berjudul Jom Selawat.

“Alhamdulillah, selepas tampil dengan dua lagu iaitu Jom Zikir dan Lah Tahzan, saya akan keluar dengan lagu baharu ini.

“Proses pembikinan lagu ini telah pun siap sepenuhnya cuma muzik videonya masih belum siap.

"Insya-ALLAH dalam sama terdekat saya akan hantar lagu ini ke stesen radio,” katanya yang akan memperlahankan aktiviti nyanyiannya sepanjang Ramadan ini.

Selain itu, bekas peserta program realiti Akademi Fantasia musim ke lima ini juga memberitahu bakal tampil dengan koleksi pakaian muslimah dan tudung terbaharu di bawah jenamanya 'Heliza Helmi Hijab' dan 'Falah Abiyana' sempena sambutan Aidilfitri akan datang.
Previous Post Next Post