AC Mizal pilih Pitbull



TIDAK pernah mengehadkan aktiviti seninya, kini pengacara hebat, Datuk AC Mizal dilihat semakin agresif menjalani karier nyanyiannya.

Dalam perkembangan terbaharunya, AC Mizal kini sedang sibuk mempromosikan single ‘Paranoid’ hasil kolaborasi dengan selebriti dari Indonesia, Luna Maya.

Akui berpuas hati dengan hasil ‘Paranoid’, figura 42 tahun ini turut mendedahkan mahu berkolaborasi dengan rapper terkenal dunia, Pitbull dalam projek seterusnya bersama syarikat rakaman Sony Music Entertainment Sdn Bhd.






“Untuk projek seterusnya, Insya-Allah saya memang sasaran untuk berkolaborasi bersama Pitbull. Dia memang idola saya dan pihak Sony sedang dalam usaha untuk projek tersebut.

“Bila bercakap soal berkolaborasi dengan artis antarabangsa, apa yang kami perlu dapatkan adalah jumlah muat turun single pertama ini mencecah sebanyak satu juta.

“Sebab itu buat masa ini kami akan cuba mempromosikan ‘Paranoid’ dengan sebaik mungkin untuk realisasikan kolaborasi dengan Pitbull,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Bercerita lebih lanjut, pengacara Maharaja Lawak Mega 2013 berkongsi strategi yang diatur bersama Sony Music dalam menguruskan kerjaya nyanyiannya.

“Perjanjian kontrak saya dengan syarikat rakaman Sony Music Entertainment adalah sebanyak 12 single di mana setiap daripadanya saya berkolaborasi dengan artis dari luar negara.

“Tambahan pula penjualan album sekarang tidak begitu mendapat sambutan jadi saya pilih untuk fokus pada penghasilan single terlebih dahulu.

“Mungkin selepas enam single saya keluar, kami rancang untuk memuatkannya dalam satu mini album,” katanya.




Kagum dengan Luna Maya



Berkongsi pengalaman menjalinkan kerjasama dengan Luna, AC akui teruja dan kagum melihat pengurusan kerja yang dijalankan selebriti jelita itu.

“Sepanjang menjalani projek ini, semuanya berjalan dengan baik walaupun masa yang kami terhad disebabkan komitmen masing-masing. Tapi saya senang bekerja dengannya.

“Dia tidak cerewet malah apa yang membuatkan saya kagum adalah dia seorang yang bekerja keras untuk sama-sama hasilkan single ini,” dedahnya.

Tambah AC lagi, kejayaannya dalam bidang ini mungkin tidak dapat dicapai tanpa bantuan isteri tercinta, Emylia Rosnaida yang turut bergelar pengurus peribadinya.

“Apa yang boleh saya katakan, kejayaan saya pada hari ini tidak akan berlaku tanpa isteri saya kerana dialah yang menguruskan segalanya.

“Bukan saya mahu puji isteri sendiri, tapi semua ini sumbangan dari dia,” ujarnya sebelum mengakhiri perbualan.
Previous Post Next Post