Dato’ Hattan Percaya Kritikan Juri Mampu Bantu Pelajar #AF2014



Sebagai pengetua #AF2014 Dato’ Hattan akui kritikan yang diberi oleh juri pada setiap minggu melalui konsert sangat membantu pelajar-pelajar #AF2014.

Menurut Dato’ Hattan, komen yang diberikan secara menyeluruh beserta tips-tips yang sesuai mampu membantu para pelajar meningkatkan lagi mutu persembahan mereka.






“Bagi saya komen yang diberikan oleh juri sangat ini kerana ia dapat membantu setiap pelajar mengetahui dimana letaknya kelmahan mereka semasa beraksi di pentas.

“Lebih baik lagi sekiranya jurip-juri dapat memberikan komen secara terus tanpa berkias kerana dikhuatiri ada pelajar yang tidak dapat memahami dan bingung mencari silap mereka.

“Komen-komen juri juga amat penting bagi tenaga pengajar supaya kami boleh memperbaiki dan mengajar kembali pelajar-pelajar tersebut kelemahan mereka,” katanya ketika ditemui Astro Gempak baru-baru ini.




Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai pandangannya terhadap persembahan para pelajar #AF2014 di minggu yang ketiga, Hattan menjelaskan secara keseluruhannya dia amat berpuas hati.

“Saya segaja tidak memberikan lagu-lagu kegemaran mereka kerana ingin melihat kemampuan mereka untuk membawakan lagu-lagu yang diberikan.

“Saya tidak mahu mereka terlalu berpuas hati dengan zon mereka maksudnya lagu-lagu yang telah biasa mereka nyanyikan… Apa yang saya mahu ialah supaya mereka bangun dan keluar dari zon selesa tersebut.

“Tidak dinafikan memang ada peljar yang merungut dan kelihatan tidak berpuas hati dengan lagu yang mereka dapat namun sebaik sahaja tiba waktu persembahan, ternyata mereka mampu lakukannya dengan baik.” Jelasnya.

Tambah pengetua #AF2014 itu lagi, antara pelajar yang mempunyai peningkatan dari segi personaliti ialah Aman yang kini tidak lagi terlalu pemalu seperti mana konsert pertamanya dahulu.

Konsert ketiga #AF2014 telah menyaksikan Farez sebagai pelajar kedua tersingkir dengan peratusan undian terendah iaitu 2.8%.
Previous Post Next Post