Pergeseran Chacha Maembong, Bapa Sekadar Salah Faham



Pelakon Chacha Maembong berkata, tulisan bapanya, Ismail Embong yang marah terhadap dia sehingga enggan mengaku anak hanyalah sekadar salah faham.

Chacha atau nama sebenarnya Siti Aishah Ismail, 18, bagaimanapun enggan mengulas panjang berkenaan perkara itu kerana bimbang kenyataan yang dikeluarkan boleh mengeruhkan lagi keadaan.




"Saya tak mahu cakap banyak kerana takut jadi lebih teruk. Saya anggap perkara itu semua salah faham.

"Lagipun tidak elok untuk saya kongsikan hal-hal peribadi terutamanya berkaitan keluarga kepada umum. Ia boleh mengeruhkan keadaan," katanya kepada mStar Online.

Minggu lalu, Ismail yang juga pelukis terkenal negara menerusi status Facebook miliknya meluahkan rasa kecewa terhadap kenyataan Chacha di media yang dianggap membelakanginya sebagai bapa.


Chacha (duduk tiga dari kiri) bersama keluarganya.

Perselisihan faham bermula apabila Ismail memuat naik status mengecam majlis pernikahan anaknya Yaya Maembong dengan pelakon Wan Raja apabila mengenepikan peranannya sebagai seorang bapa dengan mengadakan perkahwinan secara membazir termasuklah majlis berinai yang tidak mendapat keizinannya.

Yaya dan Wan Raja bernikah pada 12 Disember lalu.

Chacha pula turut membuat kenyataan kepada sebuah portal menafikan tuduhan si bapa kononnya dia bersama dua beradiknya telah dihalau dari rumah kakak mereka Yaya sebaliknya mereka secara peribadi mahu berpindah ke sebuah rumah lain yang baru dibeli Chacha.

Kenyataan Chacha itu membuatkan Ismail terluka dan menyatakan bahawa Chacha bukanlah anaknya.

Sementara itu, Chacha berharap mana-mana pihak tidak lagi membesarkan isu berkenaan kerana perkara ia boleh menjejaskan lagi perhubungan keluarga mereka.

Dalam pada itu, dia bersyukur kontroversi yang timbul dalam keluarga tidak menjejaskan reputasinya sebagai seorang pelakon.

"Menjadi selebriti, saya perlu bersedia dengan pelbagai kontroversi yang timbul. Kerana itu saya cuba mengelakkan memberi komen tentang hal-hal peribadi termasuklah masalah keluarga. Saya tak mahu ia bercampur dengan kerjaya seni.

"Maafkan saya jika tidak mengulas panjang berhubung kontroversi (keluarga) yang timbul," ujarnya.



Previous Post Next Post