Shae Akui Semakin Popular Di Negara Sendiri



Shae semakin popular di negaranya sendiri, Indonesia.

Penyanyi Shae memberitahu kerjaya nyanyiannya di negara sendiri iaitu Indonesia semakin diterima dan dia mula dikenali sebagai penyanyi di negara asalnya itu.

Shae atau nama sebenarnya Sheryl Gething, 21, yang mencipta nama di Malaysia melalui lagu Sayang mengakui dia terpaksa berkerja keras untuk memperkenalkan dirinya sebagai penyanyi baharu di tanah kelahirannya.

"Susah untuk pihak media penyiran mainkan lagu saya dan saya terpaksa kerja keras pergi promosi di radio-radio di Indonesia untuk memperkenalkan diri dan lagu.

"Alhamdulillah, akhirnya lagu saya sudah didengari dan menjadi pilihan radio-radio di sana dan mereka juga sudah ada yang mengenali saya sebagai penyanyi," ujarnya kepada mStar Online, di sini, Selas



Shae berkata demikian selepas mengulas tentang isu sebelum ini bahawa namanya lebih popular di negara ini berbanding Indonesia.

Dia ditemui pada majlis pelancaran single terbaharunya berjudul Rindu bersama kumpulan baharu Nukilan yang diadakan di pejabat Warner Music, di sini, Selasa.


Shae (dua dari kiri) bersama kumpulan Nukilan.

Sempena majlis pelancaran pada Selasa, lagu tersebut juga dimainkan pertama kali di semua radio berbahasa Malaysia secara serentak pada pukul 2.42 petang.

Lagu Rindu ini merupakan ciptaan Malique dan Dedeq.

Dalam pada itu, Shae berkata, dia teruja apabila mengetahui dapat bekerjasama dengan penyanyi hip hop terkenal yang juga pernah popular di negaranya.

Katanya, ketika menerima berita itu, sepupunya di Indonesia banyak menceritakan sejarah populariti yang dikecapi lelaki itu bersama kumpulan Too Phat.

"Saya tidak kenal Malique tetapi selepas saya beritahu pada seorang sepupu saya dia sangat gembira dan tidak sangka kerana dia adalah peminat Too Phat di Indonesia.

"Dia menceritakan banyak perkara tentang Too Phat kepada saya sehingga membuatkan saya teruja untuk merakam lagu itu," ujarnya.

Tambah Shae proses rakaman yang dilakukan selama dua bulan pada Disember lalu merupakan pengalaman manis kerana dapat bekerjasama dengan komposer tersebut.

Shae berkata kolaborasi bersama kumpulan Nukilan yang dianggotai oleh Kirana, Kelana dan Agenda lebih menambah kemerduan lagu tersebut.

Dia yakin kolaborasi yang tercetus daripada idea Malique itu adalah sesuatu yang istimewa dan berjaya mempertahankan namanya dalam industri muzik Malaysia.

Previous Post Next Post