Kini berhijab, Hanez Suraya minta doakan yang baik-baik



PELAKON cantik Hanez Suraya mengesahkan dirinya kini sudahpun berhijab sepenuhnya menerusi laman sosial miliknya.

Hanez yang baharu sahaja melangsungkan pernikahan bulan lalu memuatnaik gambarnya mengenakan tudung beserta kapsyen "Semoga penghijrahan saya ini berkekalan.. Amin".

Dia yang dipetik sebuah akhbar tempatan berkata, niatnya untuk berhijab sudah tersimpan di dalam hati ketika menunaikan umrah bersama suaminya, Romie Razin Adilha, baru-baru ini.


“Memang sejak ke sana, hati saya kuat untuk bertudung. Apatah lagi di sana, semua wanita Islam bertudung. Lalu semangat nak bertudung itu jadi semakin membuak-buak.

“Sama ada saya terus bertudung atau tidak, doakan yang baik sahaja. Saya harap ia dipermudahkan. Saya bimbang timbul rasa riak. Biar saya perlahan-perlahan mengikut ‘rentak’ baharu ini. Malahan kalau keluar rumah sekarang pun saya sudah bertudung," Hanez dipetik sebagai berkata.

Selepas episod cintanya dengan Romie dihujani kontroversi, pasangan ini akhirnya selamat diijabkabulkan pada 14 Mac di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.

Previous Post Next Post