Percaturan Wawa Zainal



BAGI sesetengah selebriti wanita, dunia glamor tidak lagi menjadi keutamaan tatkala sudah berumah tangga, lebih-lebih lagi sudah bergelar ibu.

Namun bagi aktres cantik, Wawa Zainal, tanggungjawab sebagai ibu tidak menjadi penghalang buatnya untuk bergerak aktif di dalam bidang seni.

Menurut isteri kepada aktor Aeril Zafril ini, dia bersedia untuk kembali aktif di dalam bidang lakonan sekiranya ada tawaran.

Bagaimanapun dia akan menerima tawaran mengikut kesesuaian keadaan dan watak.

"Buat masa ini saya belum mendapat apa-apa tawaran. Tapi sebenarnya saya sudah sedia untuk kembali aktif.

"Walaupun anak masih kecil, tapi saya bertuah kerana mak tinggal bersama saya dan membantu saya menjaga anak sekiranya saya ada kerja di luar.

"Bagaimanapun tawaran yang datang itu saya akan terima mengikut kesesuaian," ujarnya kepada Zass.

Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, 23, berkata, dia juga tidak meletakkan sebarang syaratsyarat tertentu untuk menerima tawaran.

"Saya tak terfikir untuk letakkan syarat seperti kena berlakon bersama suami, penggambaran hanya pada waktu siang atau tidak boleh jauh.

"Sebaliknya bergantung kepada kelapangan dan masa.


Kalau penggambaran mengambil tempoh lama, saya rasa tak boleh terima. Seperti yang saya kata, semua bergantung kepada keadaan," katanya.

Dalam pada itu, berkongsi perkembangannya kini, Wawa berkata, selain sibuk menguruskan anak, dia juga sibuk menguruskan perniagaan pakaian iaitu WA yang dijual secara atas talian.

Tambah Wawa, dia menjual rekaan-rekaan busana Muslimah termasuk jubah wanita, dress dan skirt, di samping turut memasarkan jubah lelaki dan kanak-kanak.

Biarpun menyedari saingan sengit daripada rakan-rakan selebriti lain yang turut berniaga pakaian Muslimah, Wawa berkata, dia percaya pada ketentuan rezeki.

"Saya akui saingan agak sengit, tapi saya percaya rezeki masingmasing.

Istimewanya WA mengeluarkan pakaian yang direka sendiri oleh saya. Alhamdulillah setakat ini sambutan sangat memberangsangkan,” katanya.

Tidak hanya setakat perniagaan atas talian, Wawa berkata, dia sememangnya merancang untuk membuka butik, namun masalah ekonomi yang kurang memberangsangkan membuatkan dia menangguhkan terlebih dahulu hasrat itu.

"Ada yang nasihatkan kami untuk tangguhkan perancangan untuk membuka butik. "Tapi saya letak perancangan untuk membuka butik ini ke tahun 2016.

"Selain butik, saya juga merancang untuk melebarkan perniagaan selepas ini. Mungkin ke bidang kecantikan atau perniagaan kanta lekap.

"Apatah lagi kalau kita lihat sebenarnya bidang perniagaan mendatangkan untung yang lebih besar berbanding bidang lakonan.

"Tapi itu bukanlah bermakna bidang lakonan tidak lagi menjadi keutamaan selepas ini," katanya. Anak jadi keutamaan Berkongsi pengalamannya yang kini bergelar ibu kepada dua cahaya mata, Ahmad Fakharuddin Attar, 2, dan Hayla Maghfirahtul
Adzkiyaa, 3 bulan, Wawa berkata, dia tidak mempunyai masalah besar sementelah Attar sudah pandai membawa diri.

Tambahnya, biarpun berhasrat untuk kembali aktif, anak-anak tetap menjadi keutamaannya.

"Alhamdulillah setakat ini saya seronok dan menikmati saat-saat bergelar ibu kepada dua cahaya mata. Attar memang tak susah diuruskan.

"Dia suka buat hal sendiri dan pandai bawa diri. Malah dia juga sangat menyayangi adiknya. Kalau dia baring sebelah adiknya, dia mesti peluk dan cium adiknya," ujar Wawa.

Previous Post Next Post