Adele hisap 25 batang rokok sehari



PENYANYI popular kelahiran United Kingdom, Adele memberitahu beliau menghisap 25 batang rokok sehari sebelum berhenti merokok pada 2011.

Menurut Mirror, pada tahun tersebut, doktor mencadangkan Adele supaya berhenti menyanyi buat sementara waktu setelah pita suaranya mengalami pendarahan.

"Jika saya terus merokok, saya pasti sudah mati," kata Adele kepada Mirror beberapa hari lepas.


Kata Adele, beliau tidak mahu terkena kanser kerana keluarganya mengalami sejarah jangkitan penyakit merbahaya tersebut.

"Kalau saya mati kerana kanser paru-paru, ianya disebabkan kesalahan saya sendiri dan saya tidak akan merasa bangga," tambah Adele.

Adele sebelum ini merupakan seorang yang berterus-terang mengenai tabiat merokok dan meminum arak.

"Saya sangat suka merokok. Tapi sangat mengecewakan kalau saya mati kerana penyakit berkaitan rokok dan anak saya bersedih," jelas Adele lagi.

Adele mempunyai seorang anak lelaki, Angelo Konecki, yang kini berusia tiga tahun.

Previous Post Next Post