Gandingan serasi Ayai, Awi Rafael


Awi Rafael (kiri) dan Ayai.

SEJAK berjaya menggondol juara dalam pentas Gegar Vaganza musim pertama, nama vokalis kumpulan Illusi, Ayai kembali menjadi perhatian biar pun hampir 20 tahun menyepi.

Penyanyi yang pernah popular dengan lagu Puisi Cinta dan Segalanya Ku Terima ini masih mengekalkan keaslian lenggok suaranya sejak tiga dekad lalu.


Kali terakhir menghasilkan album solo pada 1995, kini Ayai menampilkan single terbaharunya Manusia Sempurna hasil duet dan ciptaan Awi Rafael.

Ayai yang selama ini menyimpan hasrat untuk berduet bersama Awi Rafael telah mempelawa penciptanya untuk turut menyanyikan lagu ini bersamanya.

Istimewanya single ini, selain menampilkan vokal mantap daripada kedua penyanyinya, liriknya mengetengahkan unsur nasihat dan peringatan kepada pendengar tentang kemuliaan Nabi Muhammad SAW.

‘Manusia Sempurna’ telah menguasai beberapa radio tempatan dan sering mendapat sambutan yang luar biasa daripada peminat mereka di Malaysian dan juga Singapura.

Music video bagi ‘Manusia Sempurna’ juga telah dilancarkan di YouTube channel Warner Music Malaysia pada 29 November 2015.


Previous Post Next Post