Atilia Haron Mahu Kembali Fokus Karier Nyanyian


Atilia bakal muncul dengan album terbaharu pada Mei depan.

Penyanyi Atilia Harun mahu kembali fokus dalam bidang nyanyian selepas beberapa tahun dilihat sepi tanpa sebarang album baharu.

Atilia atau nama sebenarnya Raja Puteri Atilia Raja Haron, 42, berkata, sebelum ini dia lebih banyak memberikan tumpuan kepada perniagaan pusat yoga iaitu Yoga One That I Want yang kini mempunyai tujuh buah cawangan di sekitar Lembah Klang.

"Sebenarnya saya masih aktif menyanyi terutama di acara korporat dan tertutup tetapi jarang muncul di dalam rancangan televisyen atau pun media.

"Dalam tempoh beberapa tahun ini karier nyanyian saya memang agak perlahan kerana tumpuan saya banyak diberikan kepada perniagaan.

"Namun tahun ini saya akan buat sehabis baik untuk merancakkan kembali karier nyanyian termasuk dengan kemunculan album ketiga," katanya kepada mStar Online.

Atilia ditemui pada sidang media pelancaran muzik video single terbaharunya berjudul Aku Curiga di sini, Khamis.



Atilia rakam semula lagu nyanyian ibunya berjudul Aku Curiga.

Lagu berkenaan adalah nyanyian asal ibunya sendiri iaitu Salamiah Hassan pada era 80-an.

Dalam pada itu, Atilia berkata, perkahwinan keduanya dengan jurutera bunyi, Adam Sofian pada 31 Ogos 2014 turut menjadi punca dia memperlahankan karier seninya.

Jelas Atilia, dia ingin memberi tumpuan kepada rumah tangga selain ingin segera mendapatkan cahaya mata sebagai pelengkap perkahwinan mereka.

"Ada orang kata saya tidak mahukan anak kerana ingin jaga badan dan ia tidak benar sama sekali.

"Malah anak adalah anugerah yang benar-benar kami inginkan dan sentiasa berusaha ke arah itu namun rezeki masih belum menyebelahi kami," jelasnya.

Sementara itu, bercakap lanjut mengenai single terbaharunya, Atilia berkata, dia merakamkan semula lagu tersebut sebagai tanda penghargaan kepada ibunya.

"Lagu berkenaan sangat sedap tetapi ia kurang popular namun saya sangat sukakannya dan ingin merakamkan semula sebagai penghargaan kepada ibu saya.


Rakan baik Atilia iaitu Sazzy Falak, Yasmin Hani dan Aishah Sinclair turut memeriahkan majlis.

"Jika bukan saya yang ingin mengangkat kembali lagu-lagu nyanyian ibu siapa lagi bukan?," katanya.
Dalam perkembangan sama, Atilia berkata, album ketiganya bakal dilancarkan pada Mei depan dan setakat ini lapan lagu sudah disiapkan.

Kata Atilia, menerusi album tersebut dia juga turut berduet dengan Salamiah menerusi sebuah lagu baharu berjudul Jewels of My Heart.

"Saya teruja dengan kemunculan album ketiga ini kerana kali terakhir saya muncul dengan album adalah pada tahun 2010 iaitu Indah.

"Album ketiga ini juga sebagai penanda aras bahawa saya masih dalam industri dan sebab itu saya mahu aktif kembali pada tahun ini," ujarnya.

Bercakap lanjut mengenai album berkenaan, Atilia berkata, ia turut menampilkan lagu duet bersama Adibah Noor iaitu Sandaranku dan single kedua berjudul Segalanya duet bersama Lokman.

Ia diterbitkan oleh syarikatnya sendiri iaitu Mujik Production dan edaran Warner Music Malaysia.

Previous Post Next Post