Impian tiga tahun Remy Ishak tercapai


SELEPAS tiga tahun menyimpan hasrat, kini aktor tampan, Remy Ishak merealisasikan impiannya dengan menampilkan koleksi jenama wangian sendiri iaitu Rumi by Remy Ishak.

Menurut Remy, idea menghasilkan wangian di bawah label sendiri timbul setelah memikirkan dirinya yang agak cerewet dalam mencari wangian yang memenuhi cita rasanya.

“Sejak dari dulu lagi, saya memang sukar untuk memilih wangian yang bersesuaian dan disebabkan itu saya ambil keputusan untuk cuba hasilkan sendiri.

“Wangian ini sangat peribadi buat saya kerana saya sendiri terlibat dalam memilih campuran pati yang didatangkan khas dari Paris.

“Wangian untuk lelaki yang saya hasilkan menggambarkan ciri-ciri maskulin dan pada masa sama masih mengekalkan imej yang elegan.


“Manakala untuk wanita, saya memilih wangian yang berinspirasi bunga-bungaan yang sesuai untuk gaya feminin dan berkeyakinan tinggi,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran Rumi by Remy Ishak, di Hotel Royale Chulan, baru-baru ini.

Mengulas lanjut mengenai produk itu, Remy berkata, nama Rumi dipilih berdasarkan nama wataknya dalam drama Rumi Dan Jawi arahan Erma Fatima yang bakal menemui penonton Ramadan akan datang.

“Rumi berasal daripada nama Jalaluddin Rumi yang merupakan cendekiawan Islam yang banyak melahirkan syair dan puisi indah yang dikenali seluruh dunia.

“Ketika awal ditawarkan watak ini, saya ada membuat beberapa kajian mengenai watak ini dan setelah menghayatinya, saya mula tertarik dengan karakter dan karyanya dan yakin ia juga akan memberi impak kepada penonton.

“Saya rasa adalah sangat istimewa apabila saya menggabungkan karya Rumi dan juga karakter yang dilakonkan dalam satu bentuk wangian,” jelasnya.

Dalam perkembangan karier lakonan, Remy bakal muncul menerusi teater Randai Cinduo Mato yang akan dipentaskan di Istana Budaya mulai 25 hingga 27 Mac depan selain tampil dengan drama Redha, April depan.

Previous Post Next Post