Idam Wanita Tutup Aurat, Fattah Amin Syukur Sherry Berhijab


Pelakon Fattah Amin meluahkan rasa syukur atas penghijrahan kekasihnya Sherry Ibrahim yang mengambil keputusan untuk berhijab sempena ulang tahun kelahiran ke-33 pada Ahad.

Fattah, 26, berkata, dia gembira dan menyokong apa sahaja keputusan yang menjadikan wanita tersebut kepada seorang insan yang lebih baik.

"Satu sahaja komen saya ialah Alhamdulillah, akhirnya dia tunaikan hasrat yang selama ini dipendam.

"Saya akui menjadi antara insan yang sentiasa menasihatkan dia untuk berubah ke arah itu dan semalam (Ahad) dia benar-benar melaksanakannya," ujar Fattah kepada mStar Online.



Sherry Ibrahim lebih manis bertudung.

Fattah berkata demikian ketika diminta mengulas tantang penghijarahan pelakon Sherry Ibrahim yang tekad untuk bertukar imej menjadi seorang wanita muslimah.

Tambah Fattah, sebagai teman istimewa, sudah tentu dia mengidamkan seorang wanita yang menjaga maruah dan menutup aurat.

"Bukan saya sahaja, tapi lelaki-lelaki lain juga mahu seorang perempuan yang baik dan menutup aurat.

"Cuma saya faham perkara itu tidak boleh dipaksa-paksa dan Alhamdulillah pintu hatinya terbuka untuk itu," ujarnya.

Sementara itu, ditanya tentang hadiah untuk hari jadi wanita itu, Fattah berkata, dia belum berkesempatan untuk membeli sesuatu yang istimewa sebagai hadiah.

Bagaimanapun, Fattah mendoakan agar wanita itu sentiasa mendapat keberkatan dan berjaya dalam apa juga bidang yang diceburi.

"Semalam saya sempat singgah meraikan hari jadi dia tapi sebab terlalu sibuk dengan penggambaran sehingga saya belum sampat lagi membeli hadiah istimewa," ujarnya.

Previous Post Next Post