Bakal Pemenang Anugerah Meletop Era



Senarai penuh top 5 Anugerah MeleTOP ERA telah pun kita ketahui. Tak sampai 2 hari je lagi, anugerah yang dihasilkan dari kolaborasi program MeleTOP dan radio ERA akan berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil pada 8 Februari ini. Ramai dah tak sabar nak datang, kan?

Pertama, Budiey harus berikan sekalung bunga kepada Astro kerana keberanian dan keghairahan untuk mengadakan acara yang julung kalinya ini. Setidak-tidaknya, anugerah yang havoc ini memeriahkan lagi senario dunia hiburan Melayu. Yelah, Budiey pun sangat rindu dengan Anugerah Era yang dulunya menjadi anugerah dinantikan. Kemudian, digabungkan pula dengan tenaga kerja dan konsep santai dari program MeleTOP yang saban minggu melonjak naik dan trending di Twitter. Mahu tidak, Budiey akan enjoy dan tak sabar untuk menjejakkan kaki di Anugerah MeleTOP ERA ni.

Persoalan penting yang harus kita kemukakan ialah; apakah tujuan utama Anugerah MeleTOP ERA ini diadakan? Adakah ia sekadar tempelan anugerah yang sedia ada atau sekadar ingin anugerah biasa-biasa. Masing-masing ada pendapat, tapi bagi Budiey, anugerah ini sangat perlu dan relevan dengan masa kini.
Sekurang-kurangnya anugerah ini mengiktiraf bakat dan kreativiti selebriti-selebriti yang banyak menyumbang dalam industri seni hiburan tanahair yang merangkumi segenap sudut termasuklah bidang muzik, radio, televisyen, filem, digital malah ia meliputi negara serantau!

Budiey berpendapat, Anugerah MeleTOP ERA berperanan menjadi pemangkin untuk merancakkan lagi suasana hiburan setempat dan membolehkan dunia hiburan kita setaraf atau lebih baik di rantau ini. Sekaligus, artis-artis kita dapat menampilkan penampilan pada malam itu yang bertemakan Yang Hit, Yang MeleTOP. Budiey pun rasa teruja nak melihat fesyen selebriti yang hadir nanti.

Pencalonan Anugerah MeleTOP ERA kali pertama ini menyaksikan dominasi penyanyi nombor satu negara, Dato’ Siti Nurhaliza dengan empat pencalonan termasuklah dua buah lagu terselit di celah pencalonan Lagu Meletop, Penyanyi MeleTOP, Grup/Duo MeleTOP, Bintang Siber MeleTOP.




Sudah tentu pola undian berdasarkan kegigihan peminat khususnya kelab peminat selebrti terlibat. Ramai peminat tidak menentukan kemenangan kerana Budiey kira, kekerapan mengundi itu penting. Lagi kerap peminat mengundi, lagi besar peluang untuk artis kesayangan mereka muncul menjulang trofi nanti.

Lagi pun, cara undian zaman kini dah jauh berbeza. Banyak platform boleh guna. Untuk mengundi, senang je. Ada tiga cara disediakan termasuklah undi di laman sesawang, melalui SMS dan melalui aplikasi WeChat.

Budiey kali ini bukan sekadar mencatatkan senarai pencalonan sebaliknya akan buat sikit analisa dan ramalan siapakah yang bakal membawa pulang anugerah Anugerah MeleTOP ERA. Nantikan 8 Februari ini untuk melihat samada pilihan Budiey dan anda tepat atau kesasar.

KATEGORI A
Lagu MeleTOP

1. Bahagiamu Deritaku – Hafiz
2. Galau – Dato’ Siti Nurhaliza
3. Infiniti Cinta – Zizan feat Kaka
4. Kita – Forteen
5. Muara Hati – Hafiz & Dato’ Siti Nurhaliza

KATEGORI B
Penyanyi MeleTOP

1. Akim
2. Dato’ Siti Nurhaliza
3. Hafiz
4. Najwa Latif
5. Stacy

KATEGORI C
Grup/DUO MeleTOP

1. Dato’ AC Mizal & Mawi
2. Forteen
3. Hafiz & Dato’ Siti Nurhaliza
4. Najwa Latif feat Sleeq & Sham Kamarul
5. Zizan feat Kaka

KATEGORI D
Program Radio MeleTOP

1. Carta ERA 40
2. Carta Fulamak SINAR
3. Carta MeleTOP 40 ERA
4. JoHaRa Pagi ERA
5. SINAR Pagi

KATEGORI E
Penyampai Baru Radio MeleTOP

1. Aril – ERA fm
2. Feeya Iskandar – SINAR fm
3. Nabil – ERA fm
4. Shasha Al- Khred – ERA fm
5. Zahid – ERA fm

KATEGORI F
Filem MeleTOP

1. Highland Tower
2. KL Gangster 2
3. KL Zombie
4. Lawak Ke Der?
5. Sepah The Movie

KATEGORI G
Bintang Filem MeleTOP

1. Aaron Aziz – KL Gangster 2
2. Jep Sepahtu – Sepahtu The Movie
3.Siti Saleha – KL Zombie
4. Yana Samsudin – Minyak Dagu
5. Zizan Razak – KL Zombie

KATEGORI H
Program TV MeleTOP

1. Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012
2. Love You Mr. Arrogant
3. Maharaja Lawak Mega 2012
4. Masterchef Selebriti Malaysia 2013
5. Super Spontan 2013

KATEGORI I
Bintang TV MeleTOP

1. Azlee Khairi – Love You Mr. Arrogant
2. Jep Sepahtu – Sepah The Movie
3. Johan – Maharaja Lawak Mega 2012
4. Zara Zya – Love You Mr. Arrogant
5. Zizan Razak – Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012

KATEGORI J
Bintang Siber MeleTOP

1. Aaron Aziz
2. Dato’ Siti Nurhaliza
3. Emma Maembong
4. Najwa Latif
5. Zizan Razak

KATEGORI K
Couple MeleTOP

1. Aeril Zafriel & Wawa Zainal
2. Diana Amir & Habib
3. Fizo Omar & Mawar
4. Izzue Islam & Awin Nurin
5. Nabil Ahmad & Nazirah
Previous Post Next Post