Black Tak Sabar Bergelar Bapa



“Kalau boleh saya tak mahu hebohkan lagi perkara ini sebab takut nanti kami kecewa. Namun, apa yang boleh saya katakan, saya memang ada bawa isteri ke hospital kelmarin untuk membuat pemeriksaan doktor selepas isteri saya tidak datang haid selama enam minggu,” kongsi penyanyi Black apabila ditanya sama ada isterinya, Naquia Yasirah Mohamed Khairi sudah hamil atau belum.

“Saya rasa sangat teruja dan macam nak menangis sahaja apabila isteri keluar dari bilik doktor dalam keadaan tersenyum. Namun, doktor minta kami datang semula bulan depan untuk membuat pemeriksaan sekali lagi kerana ujian air kencing menunjukkan keputusan negatif. Doktor memberitahu mungkin agak terlalu awal untuk membuat pengesahan dan minta kami tunggu lagi sebulan,” ujar Black atau nama sebenarnya Hanifah Md Hanafiah ketika ditemui di majlis resepsi penyanyi Farawahida di Dewan Ndah Mahligai, Shah Alam, Rabu lalu.




“Saya redha mungkin tak nampak sekarang dan belum rezeki kami lagi, namun saya rasa tak sabar nak tunggu bulan depan. Saya dan isteri memang teruja sangat nak menimang cahaya mata dan amat mengharap kami dapat anak cepat. Malah, ketika mengerjakan umrah bulan lalu, kami juga banyak berdoa untuk cepat dapat cahaya mata yang soleh dan solehah. InsyaAllah, kalau isteri saya disahkan hamil, saya akan kongsi berita yang sangat besar ini kepada semua,” ujar pelantun lagu ‘Teman Pengganti’ ini mengakhiri perbualan.
Previous Post Next Post