Wak Doyok Nafi Terasa Hati Dengan Neelofa



Biarpun Anugerah Meletop ERA (AME) sudah melabuhkan tirainya pada Sabtu lalu, namun anugerah yang dianjurkan oleh Astro dan ERA ini masih lagi menjadi perbualan hangat sehingga kini gara-gara busana yang dipakai oleh pengacaranya, Neelofa pada malam itu.

Rata-rata mengutuk ‘jumpsuit’ berwarna merah jambu yang digayakannya termasuklah ikon fesyen, Wak Doyok yang menyamakan busana tersebut dengan kostum karakter adiwira, Power Rangers.

Biarpun Wak Doyok tidak menyebut nama Neelofa, namun ramai pengikut di laman Instagramnya bertanggapan bahawa gambar tersebut ditujukan kepada pengacara Nona itu. Ada juga yang membuat spekulasi tindakan pengacara ‘Ke Korea Ke Kita?’ itu adalah disebabkan dia terasa hati dengan Neelofa apabila mengatakan Wak Doyok berasal dari Indonesia.

“Kalau boleh saya tak nak komen sebab apabila saya komen, orang akan kecil hati. Tapi bila dah jadi macam ini, saya terpaksa bersuara. Saya tidak tujukan gambar tersebut kepada mana-mana pihak. Saya tidak ada isu dengan Neelofa kerana saya tak ada masalah jika dia cakap saya dari Indonesia. Cuma saya hanya marahkan pereka baju dia saja.




Saya pasti bukan saya seorang saja yang marah, peminat yang lain juga turut marah dengan pakaian yang digayakan Neelofa pada malam itu. Saya tak faham kenapa mereka hasilkan baju macam itu? Bagi saya, pakaian itu seperti kostum yang boleh beli di kedai kostum tanpa perlu menggunakan khidmat pereka terkenal,” ujar Wak Doyok ketika dihubungi petang Isnin.

“Bagi saya selebriti tidak bersalah kerana mereka ini ibarat patung jalanan, tak tahu apa-apa. Namun, mereka ada hak untuk menolak agar tidak memakai pakaian tersebut kerana jika tidak sesuai, masyarakat akan marah artis itu juga. Saya hanya bagi pendapat kerana apa yang berlaku adalah perkara realiti dan berharap tiada pihak yang tersinggung dengan komen saya ini,” jelasnya mengakhiri perbualan.

Previous Post Next Post