Sharifah Sakinah: Makin berani ambil gambar sexy



Gelagatnya sering menjadi perhatian ramai. Bukan kerana bakat dimiliki atau dia adik kepada dua selebriti popular, sebaliknya kerana aksi ‘nakal’ dan provokasi dalam laman sosial video Keek dan Instagram miliknya.

Walaupun khalayak seni sedia maklum perangai gila-gila Sharifah Sakinah Al-Khaired, masih ada yang tidak dapat menerima tingkah laku keanak-anakan yang mencalar imej gadis Melayu beragama Islam.

Dalam laman video Keek, adik Sharifah Haslinda dan Sharifah Shahirah ini memuat naik rakaman video menuturkan kata-kata serta aksi ‘pelik’ dan ‘geli’.

Dalam laman Instagram pula sering memuat naik fotonya melakukan senaman tetapi mengenakan pakaian dan gaya seksi untuk tontonan umum.

LANCAR rutin senaman dikenali Fitness Sakinah di laman Instagram, baru-baru ini.

Sesekali ada saja ‘caption’ berbaur provokasi, seolah-olah membalas komen pengikutnya yang gemar memberi komen negatif terhadapnya.

ARTIKEL BERKAITAN: Sharifah Sakinah anggap seksi biasa buatnya

Apakah tujuan sebenar berbuat demikian? Apakah ingin menarik perhatian ramai kerana ramai kurang menyedari kehadirannya dalam industri walaupun lama menceburi dunia seni.

Bertemu Sakinah di lokasi penggambaran drama terbaru lakonannya di Shah Alam, Selangor baru-baru ini, dia sedar ramai memerhatikan gelagatnya tetapi ia sekadar usikan nakal untuk memeriahkan keadaan, sama ada antara rakan artis atau peminat yang mengikuti perkembangannya.

Katanya, dia tidak ambil peduli segala komen dan kutukan orang terhadap dirinya, malah menganggapnya sebagai satu bentuk hiburan.

“Kadangkala saya sengaja memuat naik foto tertentu untuk melihat ‘lagak’ segelintir manusia yang bergaduh antara satu sama lain hanya atas sebab tersendiri.

“Saya juga tidak pernah memadam atau menghalang mana-mana akaun peminat yang mengutuk kerana menganggap itu hak peribadi mereka.

“Untuk apa saya ‘delete’ atau ‘block’ mereka? Itu hak mereka buat apa saja pada akaun sosial masing-masing. Saya melihat ia dari sudut positif.




“Dulu pernah saya takut untuk keluar apabila isu ‘bra merah’ mula mendapat perhatian. Namun selepas saya kuatkan diri untuk keluar, tidak ada pun yang datang maki atau kutuk depan-depan. Sebaliknya, ramai kata saya tidak hipokrit.

“Saya tidak boleh marah sesiapa pun dalam soal ini. Kalau tidak suka, tak perlu tengok dan ikut laman sosial Sharifah Sakinah. Orang yang kutuk dan keji kita dalam laman sosial sebenarnya bosan dengan hidup mereka,” katanya.

Mengenai fotonya bersenam dengan pakaian dan gaya seksi dalam Instagram, Sakinah akui dia kini berjinak-jinak dalam aktiviti senaman dan melancarkan rutin senaman sendiri, Fitness Sakinah sejak seminggu lalu.

Katanya, apa dilakukan ini sebagai satu bentuk motivasi buat mereka yang mahu kurus dan bertenaga dengan cara sihat dan sambutannya juga menggalakkan.

“Ramai berminat menyertainya dan baru-baru ini aktiviti sihat pertama saya lakukan bersama kawan artis di Johor mendapat sambutan semua peringkat umur.

‘Saya akan bersama peminat lagi melakukan aktiviti serupa di lokasi terpilih di Kuala Lumpur. Seterusnya kami akan ke Kuantan, Pahang,” katanya.

Walaupun dicop gedik oleh setengah pihak, Sakinah akui rezeki berlakon tetap berpihak padanya. Malah, dia antara pelakon yang berdisiplin dalam bekerja.
Mereka puji Sakinah kerana disiplin masa dan kerja dilakukannya.

Dek disiplin tinggi dalam bekerja, Sakinah terus menjadi pilihan produser tempatan.

“Saya bersyukur ada pihak memuji. Jujurnya, saya tidak pernah dengar lagi dari mulut sesiapa. Dulu Kak Shira dan Kak Linda pernah rasa susah pergi lokasi penggambaran. Terpaksa naik bas mini dari jam 6 pagi untuk ke lokasi kerana mereka melihat ia sebagai kerjaya.

“Mereka juga tidak ada pembantu peribadi atau pengurus untuk mengurus jadual mereka kerana boleh melakukannya sendiri. Sekarang kemudahan sudah ada, kenapa saya perlu sia-siakannya?

“Saya suka kerja yang saya buat sekarang kerana ini minat dan periuk nasi saya. Jadi kenapa saya perlu curahkan pasir dalam periuk nasi sendiri?” katanya.

Dalam telefilem Tesis Terakhir arahan Mat London, Sakinah membawa watak gadis psiko yang berbeza berbanding lakonannya sebelum ini.

Katanya, dia selesa bawa watak psiko berbanding romantis kerana menyedari dirinya bukan jenis romantik.

“Ini kali ketiga saya bawa watak psiko, bezanya saya bermain sebagai gadis bermasalah ‘split-personality’, di depan baik tetapi di belakang ada agenda sendiri.

“Saya jenis agresif. Watak psiko dan komedi lebih sesuai. Mungkin belum masa lagi saya mencuba watak romantis. Kalau ada pun, macam tak kena saja!” katanya.

GAMBAR INSTAGRAM: fitnessakinah



VIDEO KEEK:


Jan 28, 2014 | parady bette rahmad by sharifah_sakinah on Keek.com

Artikel Selepas
« Artikel Selepas
Artikel Sebelum
Artikel Sebelum »